pelgrim 204. 13 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204. 13 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204. 13

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Mei 2013 | Spanje, Tríacastela

Zondag ochtend ben ik vertrokken uit Ponferrada maar dat was wel apart. s'Morgens om 5.45 u stonden de eerste wandelaars alweer naast hun stapelbed om de rugzakken weer te pakken,we lagen met ong. 40 pers. op de slaapzaal, maar ik denk ik doe het vandaag toch lekker rustig aan dus ikblijf nog even liggen. Ik om 7.30 u eruit en alles in orde gemaakt en ik naar de keuken om mijn eigen ontbijtje klaar te maken. Om 7.30 u moest iedereen eruit zijn dus ik moest ook vertrekken. In een cafe eerst even koffie gedronken met mijn eigen broodje erbij en toen lekker rustig gaan fietsen. Onderweg foto's gemaakt en gefilmd en mensen gesproken en ook twee dames uit nederland die elkaar waren tegen gekomen en samen verder liepen. Om half twee was ik in Villafranca na 28 km en toen vond ik het genoeg. Een hostal gevonden een hapje gegeten en nog even een wasje gedaan en toen lekker gaan wandelen. Om 19.00 u zou ik wat gaan eten in het hostal, en daar kwamen de 2 dames ook net binnen. Even wat babbelen en toen lekker met z'n drieen gegeten. Gezellig zitten praten en lekker gegeten en toen een goede nachtrust. Dat was eerste pinksterdag. Vanmorgen aan het laatste traject begonnen van 205 km. Maar er zat vandaag nog heel wat klimwerk in want ik moest weer naar ruim1300 m. De tweedames nog gezien en bedankt voor de gezellige avond, maar die lopen ong. 25 km op eendag dus die zie ik niet meer. Op de 1300 m stond ik weer inde sneeuw en heb zelfs nog een sneeuwbal gegooid wat op de film is vast gelegd. Het laatste stuk ,12 km, was alleen maar dalen en heb ik niet hoeven te trappen, alleen maar remmen,dat is van Heiloo naar Uitgeest. Na 56 km vond ik het mooi en nu zit ik inTriacastella in een B. en B. Nog 4 dagen en dan hoop ik in Santiago aan te komen. Ik heb dus nog een paar rustige dagen en ga daar nog even van genieten maar ik tel de dagen dat ik Margo en Paul in mijn armen kan sluiten. Ik laat het hierbij maar er komt nog wel een verslag. Groeten vanuit spanje van pelgrim. 204

  • 20 Mei 2013 - 19:39

    Gerrit Woudstra:

    Jan, je bent er bijna. Ik heb je reis met veel belangstelling gevolgd. Ik voel gewoon de kou in de bergen zoals jij dat vertelt. Troost je hier is het ook herfst. Sedert 50 jaar niet zo'n koud voorjaar gehad. Temperaturen van amper 10 tot 12 graden! Als je weer terugreist beloof ik jou een heerlijk voorjaarsweer! Nog even doorbijten.

  • 20 Mei 2013 - 19:50

    Gerrie:

    Nog de laatste lootjes, gij weet waar je voor gaat,en wat je doel is.
    Respect voor jou.

  • 20 Mei 2013 - 19:53

    Peter Kuijper:

    Jan,
    weer een mooi verslag van je belevenissen op weg naar Santiago. Leuk om van Mieke de herkenning te horen over jullie 'overnachtingsplekken' op weg naar Compostela.
    Het weer zit je niet echt mee, maar troost je met gedachte dat het hier in Nederland ook niet geweldig is. Alleen hebben we hier gelukkig geen sneeuw.
    Vanmiddag bij HSV geweest i.v.m. de nacompetitie (winst 3-1) en je site doorgegeven aan Jan IJpelaan want die was ook erg benieuwd naar je avonturen van je reis naar Compostela. Hij vertrekt woensdag met je vervanger Sjors T. naar Lourdes.
    Ik wens je nog een paar goede fietsdagen op weg naar je einddoel, waar een deel van je familie op je wacht.
    'Chapeau' Jan voor de prestatie die je levert,

    groeten Peter en Mieke Kuijper.

  • 20 Mei 2013 - 20:20

    Josh:

    Hallo, Jan

    Sneeuwballen gooien, kletsen met Nederlandse wandelaars en evengoed je kilometers maken
    Dat doe je geweldig Jan.
    Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes, Josh

  • 20 Mei 2013 - 21:44

    Sjef De Haan:

    Jan,

    Twee driesetters in de vrijdagcompetitie is al een flinke kluif, maar dat is nog niets vergeleken met een solo fietstocht naar Santiago de Compostella. Grote klasse en ik heb respect voor jouw doorzettingsvermogen. Geniet van de laatste paar honderd kilometer en hopelijk met mooi fietsweer. Het moet een fantastisch moment voor jou zijn als a.s. vrijdag Margo en Paul alsmede Joop en Hanny jou verwelkomen in Santiago.

    Vriendelijke groeten van Ria en Sjef.

  • 21 Mei 2013 - 08:50

    Ton Tervoort:



    Hoi Jan,

    Leuk om vanmorgen weer iets van je te horen. Je ga de laatste week in,een geweldige prestatie zo in je uppie en fijn om straks je familie in Santiago weer te ontmoeten. Geniet nog even van de laatste dagen en als afsluiting het zwaaien van het grote wierooksvat in de kathedraal.

    Don camino, Ton

  • 21 Mei 2013 - 17:48

    Truu:

    Hallo Jan, hier dan een berichtje van mij. Wat knap Van je en wat een uithoudingsvermogen moet je hebben. Ik wens je nog veel sterkte en kracht voor de laatste km. Kijk uit naar je berichten groet Truus

  • 21 Mei 2013 - 20:53

    Cor En Jose':

    Wat ben je toch een kanjer. De laatste loodjes jan. Heerlijk om margo en paul weer te zien. Zonnige groeten vanuit toscane.

  • 22 Mei 2013 - 20:01

    Tineke Van Der Steen:

    Hallo Jan, Ik heb je af en toe gevolgd, maar nu even een berichtje. Een geweldige prestatie hoor en nu de laatste loodjes. Geniet nog van alles en we wensen je een goede terugreis.
    T.z.t. hopen we je fotoverslag te bewonderen.
    Hartelijke groeten uit een koud Heiloo, van Cees en Tineke van der Steen






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 25089

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: