pelgrim 204. 14 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204. 14 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204. 14

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Mei 2013 | Spanje, Arzúa

Op de donderdagmiddag zit ik weer even rustig op mijn kamer om iedereen op de hoogte te houden hoe het met de pelgrim gaat. Ik wil eerst even mijn bewondering uit spreken voor Ad Hermans die deze tocht twee keer heeft gedaan met de handbike, in 2000 en in 2006. Klasse Ad en Marga. In Portomarin waar ik dinsdagmiddag aan kwam na 50 km had ik het wel weer even gehad. Er zaten allemaal van die venijnige klimmetjes tussen van 5 tot 10% en dan mag je natuurlijk ook wel weer even dalen maar je bent zo weer beneden. Ik kwam om half drie aan en ik dacht stoppen en op zoek naar een slaapplaats. Des te dichter je bij Santiago kom des te drukker wordt het lijkt het wel. Ik vond een albrgue waar ik kon slapen en ik schat dat er zo'n 175 mensen die nacht sliepen verdeeld in vier slaapzalen. Naast en boven mij (het zijn allemaal stapelbedden) lagen twee nederlanders en twee belgen. Zij hadden elkaar onderweg ontmoed en gingen met z'n vieren verder. Een belg had hem drie jaar terug al gefietst en nu dan lopen maar alleen door spanje. Ik heb nog geen wandelaar gesproken die vanuit nederland kwam lopen op die meneer Rozing na dan. De volgende morgen vertrok ik weer uit Portomarin, en ik had het al gelezen in mijn route boekje, de trip begon met een klim van 12 km lang van 7% waarvan 1 km 10%. Maar wil ik in Santiago aankomen zal ik die klimmetjes toch moeten nemen. In Melide vond ik het tijd worden voor mijn lunchpakketje en de zelf meegenomen koffie. Ik heb zelf een klein thermoflesje mee, dus ik zag een bankje in de zon en ben naast een mevr. gaan zitten. We groeten elkaar en ! ze kwam uit Boskoop. Nou dan ken je tenminste weer even gezellig nederlands praten wat beter afgaat dan al die vreemde talen. Na een leuk gesprek en een heerlijk broodje zijn we weer vertrokken, zij lopen en ik op de fiets. Ik ben toen opweg gegaan naar Arzua maar dat ik het zag liggen wist ik alweer genoeg. Ze hebben al die plaatsen op een berg gebouwd, ik moest nog even klimmen. Ik zou twee nachten hier blijven dus zou ik kijken naar een kamer. Laat ik nou geluk hebben en een Albergue vinden die ook enkele kamers heeft. Alles prima voorelkaar en wifi op de kamer. Margo en Paul zijn inmiddels ook al op reis gegaan om via Portugal morgen in Santiago aan te komen. En ik,ik hoef morgen geen wekker te zetten maar zit optijd op de fiets om mijn laatste 50 km naar Santiago de Compostela te fietsen. Het is geen nationale feestdag maar wel een gezins feestdag. En hierover wil ik mijn laatste verslag schrijven. Groeten van de pelgrim uit Spanje.

  • 23 Mei 2013 - 16:00

    Paul En Margo:

    Ja hoor, we zijn in Porto.
    We hebben een geweldige reis gehad. Via Lissabon, daar moesten we overstappen.
    Het weer is geweldig en hebben het heel gezellig. We hebben net een stadstour gemaakt in een open dubbeldekker. Nu zijn we even naar het hotel en echt wel een hotel. Klasse.
    Jan, we kijken er enorm naar uit jou morgen te mogen inhalen. Paul heeft een beetje last van zijn maag en ik denk ( ik weet het wel zeker) dat het de spanningen voor morgen zijn.
    Tot morgen, wij kunnen niet wachten. Liefs, Paul en Margo.

  • 23 Mei 2013 - 18:07

    Josh:

    Hallo, Jan

    Het zit er bijna op, ik vind het geweldig knap van je.
    Nu nog 50 km en dan dat prachtige moment, je sluit Margo en Paul in je armen, ze staan nu al te popelen om je te knuffelen.
    Jan bedankt voor je prachtige verslagen en dat ik heb mogen mee genieten van deze geweldige reis.
    En Margo en Paul jullie kunnen morgen deze geweldenaar in je arme sluiten,
    Ik wens jullie daar nog een paar prachtige momenten.

    Liefs Josh

  • 23 Mei 2013 - 18:12

    Ineke Burgmeijer:

    Hoi Jan, helemaal klasse van je. Nog 1 dag nog klimmen en dan ben je er, geweldig. Ik zal morgen aan je denken. Succes met de laatste klimmetjes. Groetjes Ineke

  • 23 Mei 2013 - 18:15

    Liesbeth:

    Ha Jan,

    Vanuit Lourdes een hele warme groet van ons allemaal!

    Wat heerlijk dat je er bijna bent, nog 1 dagje en je kunt je familieleden weer in je armen sluiten!! Geweldig dat jullie er zijn om hem te verwelkomen, Paul en Margo!

    Succes met je allerlaatste km's, Jan!!! Je mag met recht heel, heel, heel erg trots op jezelf zijn!

    Groetjes Liesbeth

  • 23 Mei 2013 - 18:32

    Peter Kuijper:

    Jan,
    er is een spreekwoord voor he! De laatste ................. wegen het zwaarst. (voor je gevoel dan, want je hebt hogere bergen overwonnen!)
    Lekker dat je weer eens Nederlands kon spreken en daarna ieder zijn/ haar weg weer kon gaan.
    We wensen je veel succes het laatste fietstochtje en dat je morgen gezond en wel je familie in je armen kan sluiten.
    Daarna naar de kerk en even aan het wierookvat gaan hangen,

    groeten van Peter en Mieke.

  • 23 Mei 2013 - 19:15

    André En Martha:

    Lieve Jan,

    Bedankt weer voor je mooie verhaal.. Man, wat hebben wij een respect voor jou! Je hebt het toch maar mooi geflikt. Wat zal je blij zijn om Margo en Paul in je armen te mogen sluiten. Sterkte met de laatste kilometers en tot ziens in Heiloo!

    Groetjes, André en Martha

  • 24 Mei 2013 - 10:26

    Gerrie:

    Hoi Jan
    Klasse en sterkte met de laatste klimmers.

    Dit wordt,is iets wat je nooit meer zal vergeten!!!!!!!!!!

    Een geweldige gezinshereniging gewenst.
    Houdoe Gerrie

  • 24 Mei 2013 - 14:31

    Irma Van Loon:

    Jan,
    Wij allen van de Lourdesgroepheiloo zijn enorm trots op jou.
    We missen je wel hoor, ondanks dat je uitstekende vervangers gestuurd hebt. Jouw doel is bijna bereikt ! Onze bedevaart eindigt 4 dagen later.
    We hebben weer een fijne groep. We hopen jou weer snel te ontmoeten.
    We zullen voor jou en je gezin bidden en een kaarsje opsteken,
    Groeten van ons allen, Irma

  • 24 Mei 2013 - 19:31

    Jannie:

    wat heerlijk Jan dat je Margo en Paul straks zie
    Ik denk dat de meiden in Heiloo niet kunnen wachten om alles te horen en natuurlijk om je te zien.
    Goede reis verder en tot kijk.
    Gr Frans en Jannie

  • 24 Mei 2013 - 22:51

    Barry Hes:

    Whoehoe, einde (en familie) in zicht! Zet hem op ome Jan!

  • 25 Mei 2013 - 13:56

    Silvia:

    Ik ben super trots op u! En ik ben blij om u morgenavond weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 25088

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: