pelgrim. 204. 15. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim. 204. 15. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim. 204. 15.

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Na donderdag nog een heerlijke vrije dag te hebben gehad en alle tassen nog eens opnieuw gepakt te hebben was ik klaar voor de laatste dag. Van Margo had ik al een berichtje gehad dat ze in Porto zaten dus helemaal top. Vrijdag morgen al vroeg wakker en om 7.45 u stond ik al klaar met de fiets om aan de laatste rit te beginnen van 50 km. Toch nog eerst even een ontbijtje in het cafe en toen fietsen. De klimmetjes die ik nog kreeg van 5-7% waren peulenschilletjes!! Onderweg kwam ik nog twee fietsende dames tegen en natuurlijk even een praatje mee gemaakt en weer lekker door fietsen. Om 12.00 u zag ik het bord staan Santiago dus afstappen voor de foto, maar wie neemt hem? En daar kwamen de twee dames weer aan fietsen dus voor iedereen foto's gemaakt en toen de stad in gereden en wachten op het telefoontje van Margo en Paul dat ze ook gearriveerd waren en om 13.45 u ging de telefoon dat ze voor de kathedraal stonden. Nou dit weerzien is haast niet te beschijven maar de foto en film zullen er niet om liegen. Wat een fantastisch moment om ze beide in mijn armen te sluiten. Na dit mooie moment zijn we naar het Pelgrims kantoor gegaan voor mijn laatste stempel en mijn oorkonde in ontvangst genomen. Margo had inmiddels in de kathedraal geïnformeerd of er nog een pelgrimsmis was en het wierrooksvat zou zwaaien. Om half acht was de mis en om acht uur ging het wierrookvat omhoog. Een prachtig moment om dit samen mee te mogen maken. Daarna hebben we nog wat gegeten en gedronken en toen een heerlijke nacht rust. Vandaag wat inkopen gedaan en om half zes vertrekken we weer met de trein naar Porto. Mijn fiets en bagage heb ik gister al ingeleverd en dat gaat op transport naar Nederland. Het laatste verslag zal vandaag of morgen volgen. Groetjes van uit Santiago van drie gelukkige mensen en zondagavond Ester en Silvia in mijn armen sluiten helemaal top. De pelgrim.

• 25 Mei 2013 - 14:26

Liesbeth:

Grote klasse, Jan!! Echt een super prestatie en ik kan me jullie blijdschap bij het weer zien helemaal voorstellen! Goede terug reis gewenst en tot ziens in Heiloo!

• 25 Mei 2013 - 15:01

Gerrie:

Gefeliciteerd Jan
    klasse!!!!!!! en fijn dat jullie weer samen zijn
    Op naar zondag om de meiden in je armen te sluiten.
    Houdoe Gerrie

• 25 Mei 2013 - 15:02

Jan En Lenie Visser:

Grote klasse Jan.
    Wij vinden het heel bijzonder wat je hebt gepresteerd.
    Zien je snel in Heiloo.
    Gr. en nog een paar fijne dagen

Jan en Lenie

• 25 Mei 2013 - 15:23

Ineke Burgmeijer:

Gefeliciteerd Jan, tot gauw.
    Groetjes Ineke

• 25 Mei 2013 - 16:32

Ester En Silvia:

Nogmaals van harte met topprestatie, wij zijn super trots op u!!
    Tot morgen!!
    Liefs van ons

• 25 Mei 2013 - 16:46

Gerda:

Gefeliciteerd Jan, een hele prestatie,nu uitrusten en genieten,

• 25 Mei 2013 - 16:53

Peter En Mieke Kuijper:

Jan, van harte gefeliciteerd. Knappe prestatie hoor!
    En heerlijk om weer thuis te komen.
    Groeten, Peter en Mieke

• 25 Mei 2013 - 17:09

Hanneke En Dick:

Gefeliciteerd Jan met het volbrengen van je pelgrimstocht! Schitterende prestatie!
    Groeten van Hanneke en Dick

• 25 Mei 2013 - 18:00

G.s.woudstra:

Geweldig Jan. Fijn dat je je doel hebt bereikt. We hebben de reis met je meebeleefd.
    Wij wensenje ook een voorspoedige terugreis.

Gerrit woudstra

• 25 Mei 2013 - 18:28

Henk En A:

Hai Jan, je missie volbracht. De reis van je leven zit er op. Jij kan zeggen; Heb ik gedaan!!
    Na 5 weken afstappen en het gewone leven weer in, als dat tenminste weer gewoon wordt.
    We zien je gauw weer door Heiloo fietsen. Nog even genieten van het mooie weer daar want hier is het Pet met dt. Groet van Henk en An.

• 25 Mei 2013 - 20:05

Cor:

Helemaal top. jan prettige terugreis

• 25 Mei 2013 - 20:05

Ton Tervoort:

Jan, proficiat een geweldige prestatie in je uppie. Fijn dat alles goed is verlopen. Een goeie reis terug naar het huis en we spreken elkaar daar weer.

Gr. Ton

• 25 Mei 2013 - 22:29

Diny En Kees Hoedjes Ans En Jan Boerlage:

Beste Jan, proficiat, geweldig wat een prestatie.
    Goede terugreis en welkom thuis. Groetjes

• 26 Mei 2013 - 09:40

Jannie:

Heerlijk Jan iedereen weer te zien na zo''n prestatie.
    Zie je wel weer in Heiloo.
    Gr Frans en Jannie

• 26 Mei 2013 - 13:58

Jan En Ellen Schoorl:

Beste Jan
    Gefeliciteerd met het halen van je doel. Nooit aan getwijfeld natuurlijk.
    Voorlopig maar geen klimmetjes meer denken we en mooi fietsen in het vlakke land.
    Prachtig zo'n binnenkomst met Margo en Paul voor de kathedraal.
    Bedankt voor de mooie verslagen, konden zo meeleven met je op deze tocht.
    Geniet van het weerzien vandaag en spreken elkaar snel.
    Gr. Jan en Ellen

• 26 Mei 2013 - 18:42

Josh:

Gefeliciteerd Jan
    Het was een genoege om je te volgen op je reis, prachtige verhalen,
    Nu lekker naar huis, je dochters knuffelen

Groetjes , Josh