pelgrim 204 - Reisverslag uit Villebois-Lavalette, Frankrijk van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204 - Reisverslag uit Villebois-Lavalette, Frankrijk van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Mei 2013 | Frankrijk, Villebois-Lavalette

Hallo allemaal in het verre Nederland. Ik had verschillende reis verslagen gemaakt maar wat ik begrepen had zijn die weer niet opnieuw te versturen. Maakt niet uit nu horen jullie weer wat van mij. Ik zit al weer ver onder Tours en ik moet zeggen het gaat nog steeds goed. Eergisteren heb ik de hele dag regen gehad 100 km lang maar dan waardeer je het weer als je op een slaapadres kom waar het kacheltje brand zodat je spullen even kunnen drogen. Gister had ik goed weer maar het was 1 mei dus alles dicht , ook het VVV waar ik me moest melden om te slapen. Maar er zijn gelukkig ook vriendelijke mensen en die brachten me naar de Gite waar ik kon slapen en waar 4 Heiloors me al voor geweest waren, Ton en Ton Tervoort en Mieke en Ineke. Een Gite voor 6 personen maar ik was alleen. Vandaag weer 3 kwart dag regen, maar voor morgen voorspellen ze beter weer. Ik ga rustig door op mijn tempo en jullie horen weer van mij. Allemaal de groeten van uit Frankrijk van een pelgrim.

  • 02 Mei 2013 - 20:41

    Ineke Burgmeijer:

    Hallo Jan,
    Nu eindelijk een berichtje gelezen van jou op waarbenjij.nu
    Wat erg dat je zoveel regen hebt gehad. Wij hebben vanmiddag en gisteren wat spetters gehad maar dat mag geen naam hebben. Het is wel ontzettend koud. Ik heb de hele dag lopen bibberen alleen niet tijdens de beklimmingen. Wij zitten nu in Santo Domingo in een abdij uit de 17e eeuw. Erg leuk. Wij blijven je nu volgen goeie reis verder en geniet ervan.
    Groetjes, Ineke en Mieke

  • 02 Mei 2013 - 20:43

    Lia:

    Hoi Jan, jeetje wat ben je al ver. Ik heb wel al je reisverslagen kunnen lezen. Veel succes verder.

  • 02 Mei 2013 - 20:46

    Josh:

    Hallo Jan

    Goed om te lezen dat je reis voorspoedig gaat, 100 km in de regen, je ben echt een bikkel net als Ineke en Mieke
    Grappig dat jullie elkaar kunnen volgen middels deze site
    Jan ik hoop dat je morgen beter weer tref, ik blijf je volgen

    Groetjes :-) Josh

  • 02 Mei 2013 - 21:01

    Gerrit Woudstra:

    Geweldig Jan, al is het jammer van het regenachtige weer. Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen. Ga zo door!

  • 02 Mei 2013 - 22:08

    Ton Tervoort:

    Hoi kanjer Jan,

    Leuke weer iets te horen uit Frankrijk, volg je op de voet met de Franse kaart er bij. Je gaat als een speer man en als dat zo door gaat zit je binnenkort al de buurt van Bordeaux. Leuk dat je onze namen in het dagboek van een Reffugio tegen kwam. Geniet van de omgeving, een mooie stad en de mensen om je heen het is niet alleen een fietstocht hoor. Eenmaal in Santiago aangekomen kan je niet meer terug. Veel succes verder Jan, hoop dat het weer een beetje droger wordt en het zonnetje je niet in de steek laat.

    Don camino,

    Gr. Ton

  • 03 Mei 2013 - 08:52

    Hanneke En Dick:

    Wat een afstand heb je alafgelegd! Goed om te horen dat het nog steeds "voor de wind" gaat en dat je iedere keer je plekje voor de nacht weer vindt! Ga zo door en geniet ervan! Groeten van Hanneke en Dick

  • 03 Mei 2013 - 09:30

    Frans Delaat:

    Hallo Jan even een berichtje van Frans.
    Alles gaat goed met je en we volgen je via de pc.
    Geniet maar lekker en denk om je kuiten als je de bergen in moet.
    Groetjes vanFrans en Jannie.

  • 03 Mei 2013 - 13:48

    To Ontrop:

    Hallo Jan,
    Je gaat echt als een speer! Jammer van de regen maar ja, een echte pelgrim laat zich daardoor niet ontmoedigen en voor zover ik jou ken, jij al helemaal niet.
    Ik kan je nog slechts 2 dagen volgen en dan vertrek ik zelf naar verre oorden. Ik wens je dan ook nog veel goede en veilige kilometers (de hitte komt vanzelf wel) en vergeet vooral onderweg niet om goed om je heen te kijken en te genieten. Wat zul je trots zijn als je in Santiago aankomt.
    Hartelijke groet en hou je veilig (een zinnetje uit het Koningslied dat op 30 april werd gezongen). To

  • 03 Mei 2013 - 20:09

    Barry Hes:

    Wat een tempo! Maar goed van genieten, want op deze manier is het snel voorbij :-) Zet hem op en zoals door anderen al gezegd: het goede weer kan niet lang op zich laten wachten!

  • 08 Mei 2013 - 14:54

    Vivian:

    Hoi Jan,
    Klasse hoor dat je al zo ver bent en idd jammer van de regen maar zoals bassie altijd zegt na regen komt zonneschijn!!! Dus het gaat helemaal goed komen. Je plantjes hier op het park staan prachtig in bloei. Een zonnige groet en nog even doortrappen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 25093

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: