pelgrim 204. 8 - Reisverslag uit Atarrabia, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204. 8 - Reisverslag uit Atarrabia, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204. 8

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Mei 2013 | Spanje, Atarrabia

Hallo allemaal hier vanuit Spanje. Gistermiddag heb ik Frankrijk achter me gelaten en ben ik Spanje in gefietst. Zoals ik al had gehoord en gelezen begon daar ook het klimwerk. In St. Jean Pied de Port stond ik precies op 1750 km. St. Jean ligt op een hoogte van 163 m. Vanmorgen ben ik vanuit Valcarlos vertrokken en dat ligt op 385 m. Naar Alto Ibaneta naar 1057 m en toen kon ik 150 m afdalen en zat ik in .......? Hier heb ik eerst koffie gedronken entoen sprak ik twee vrijwilligers van de twee Refugio's en die vertelde dat ze de afgelopen nacht in de een 187 slapers hadden en in de ander 123. Ik vroeg ze om raad waar ik zou kunnen slapen. Een goed onder komen vonden ze bij de kerk in Asser voor Plamplona, en daar vandaan komt nu dit verslag. Vandaag onderweg vele wandelaars en fietsers gesproken ende hele middag met een man uit Leeuwarden gefietst. Hij gaf de voorkeur aaneen hotel in Plamplona en ik aan een refugio. De eerste 80 km in spanje zitten er open nu de andere 900 nog. Alles gaat nog goed dus geen zorgen. Silvia en Margo zijn vandaag naar Deurne vertrokken om daar de rolstoel meerdaagse te rijden en die wil ik vanuit Spanje ook heel veel succes en plezier toewensen. Ik stop met mijn verslag en groet jullie vanuit een druilerig Spanje. Pelgrim 204

  • 08 Mei 2013 - 20:36

    Gerrit Woudstra:

    Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen. Viva Espana! Die paar kilometertjes red je met gemak Jan. Ga zo door.
    Gerrit

  • 08 Mei 2013 - 20:49

    Ineke Burgmeijer:

    Hallo Jan, lekker dat je zo goed gaat. Wij hebben vandaag tot 1 uur in de regen gereden. Toen werd het droog en later kwam de zon. Ziet er nu goed uit. Wij zitten vandaag in Astorga. Een leuke plaats met een mooi paleis van Caudí. De moeite waard om te gaan bekijken. Groetjes Ineke en Mieke

  • 08 Mei 2013 - 21:22

    Cor & Lenie:

    Hoi Jan,

    Wat een prestatie jongen!!

    De Pyreneeën in de kuiten en nu op naar je bestemming. We hebben veel bewondering voor je doorzettingsvermogen (maar dat wisten we eigenlijk al dat je dat je hebt).
    Is het klimmen je meegevallen? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

    Jan geniet en blijf schrijven, we vinden het erg leuk om zo contact met je te houden.

    Groetjes Cor & Lenie

  • 08 Mei 2013 - 23:10

    Hanneke En Dick:

    Pamplona, dat klinkt als plaats van de stierenrennen. Heb je de straten gezien? Zo te zien gaat klimmen je ook goed af! Wat een afstand al! Ga zo door! Sterkte! Hanneke en Dick

  • 08 Mei 2013 - 23:18

    Paul (zoon):

    Mijn vader staat denk ik verstelt van zijn eigen kunnen.

    Fiets niet te snel, straks moeten wij ook nog een prestatie gaan leveren ten ere van u :p

    De kaars die ik hier op de kast heb staan heeft nog geen 1 keer in de band gestaan, maar de kaars in mijn hoofd en de gedachte aan mijn vader is 1000 maal groter dan 1 kaars kan uiten.

    Wat heb ik een enorme zin om naar Santiago de Compostella te gaan om daar de laatste kaars aan te steken en daarmee het verleden figuurlijk af te sluiten.

    Zet hem op pa ik hou van u.

    Paul

  • 08 Mei 2013 - 23:25

    Gerrie:

    Geweldig,wat een wilskracht zit er in je,en wat een vechter.
    Jullie heel gezin zijn vechters,petje af.
    Succes voor de volgende kilometers xx

  • 09 Mei 2013 - 10:40

    Josh:

    Hallo Jan,

    Je ga als een speer, nu alweer 80 km in Spanje gefietst , wat een geweldenaar
    Nu nog 900 km, klimmen en dalen.
    Jan petje af.

    Gr, Josh

  • 09 Mei 2013 - 13:52

    Silvia En Margo:

    Hallo Papa, Jan.
    De eerste 30 km. zit erop en gaan ons nu opmaken voor de wedstrijd AZ-PSV.
    Fijn dat we je (bijna) iedere dag zien en spreken. Zet 'm op, het zal niet altijd meevallen in de bergen maar je red het.
    Heel veel liefs vanuit Deurne.
    Silvia en Margo.

  • 09 Mei 2013 - 14:46

    Barry:

    Wat een sportieve prestaties van het gezin Scholten! Succes allemaal!

  • 09 Mei 2013 - 17:33

    Diny Hoedjes:

    Beste Jan
    Geweldig dat je al zo ver bent gekomen, met jouw doorzettingsvermogen
    ga je het redden. Petje af, ik leef met je mee.
    Jan heel veel sterkte, een lieve pelgrimsgroet Diny

  • 09 Mei 2013 - 22:55

    Joke Bolten:

    Ha die Jan!
    Man wat zul jij een paar mooie strakke kuiten hebben, een sixpack en een mooi gebronsde huid!
    Goed hoor, dat je dit avontuur alleen bent aangegaan. Je bent nooit echt alleen op die route natuurlijk.
    Nou, 'slechts' 820 km te gaan Jan! Eitje!
    Ik blijf je volgen en doe jij maar lekker je ding.
    Groeten uit een pittoresk heiloo

    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 25120

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: