pelgrim 204. 10 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204. 10 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204. 10

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Hier een pelgrim in Burgos. Het gaat goed met me op eenzondag in mei en wel Moederdag. Het weer is iniedergeval goed dus het regenpak blijft verscholen in mijn tas. Het is enorm druk met pelgrims langs de weg maar wel 90% wandelaars. Fietsers kom ik ook tegen maar niet zo veel en dan op de overnachtings plaats. De afgelopen 2 dagen zijn er wel wat klimmetjes geweest maar ik heb ze allemaal nog op de fiets beklommen. Mijn vorige overnachting was in Belorado maar het is niet gemakkelijk om een slaapplaats te vinden vanwege de drukte. Maar ik had weer een goed adresje bij pension Toni. Als het dan 19.00 u is dan wil ik wel wat eten, maar helaas om half negen gaat het restaurant pas open en dat is weer te laat voor mij want ik heb om half tien slaap. Dus een stokbroodje brie is ook best lekker en onder de middag hou ik er al rekening mee zodat ik dan een warm hapje eet. Vamiddag ben ik aangekomen in Burgos. Een prachtige stad en vreselijk druk maar het is natuurlijk zondag. Bij de refugio aan gekomen was er geen plaats meer dus ik naar het toerisme buro en die hadden nog een hotel. Ik lopend door de stad naar dat hotel en toen werd ik aangesproken door een mannetje of ik al een slaapplaats had. Ik keek h aan en zei nee maar hij wist wel wat hij bellen en jawel ik kon meekomen. Weer een goed onderkomen voor de helft van de prijs dan het hotel. De kilometers wil ik nog even doorgeven, ik ben de 2100 km gepasseerd en het staat nu vast dat ik vrijdag 24 mei in Santiago aankom, dan kan ik ook nog een rust dag in lassen. Ik groet jullie vanuit een prachtige stad, Burgos. ps. Ik ben net nog wel even in de kerk geweest, iets apparts. Een pelgrim

  • 12 Mei 2013 - 22:19

    Koos Van Zanten:

    Ha Jan.
    Fijn dat het weer niet tegenvalt. En hoeveel kilo ben je al afgevallen. Maar beter dit dan van je fiets afvallen.
    Een vraag: hoe kom je aan dat vlaggetje van Portugal? Dan ben je toch echt een keer goed verkeerd gereden.
    Succes verder deze week em lieve groet uit Wassenaar.

  • 12 Mei 2013 - 22:36

    Nel:

    Weer top hè! Nu nog een klein stukje......Was weer heel goed om je vrijdag ff te zien, maar op de vraag van de vorige of je afgevallen bent, je ziet er al behoorlijk afgetraind uit......Zet hem op kanjer.
    Lieve groet

  • 12 Mei 2013 - 23:37

    Gerrie:

    Geweldig,,maar er zullen toch ook minpunten zijn geweest? Dipjes e.d blaren?
    Wat leuk dat je zoveel pelgrims onderweg tegenkomt,.ieder met de eigen verhalen.
    En wat goed dat je meestal leuke slaapadresjes hebt
    Succes verder

  • 13 Mei 2013 - 10:11

    Cor En Jose:

    knap gedaan weer hoor jan. wart kom je toch lieve mensen tegen die je zo nu en dan een slaapplaats of lekker eten aanbieden. heel erg fijn hoor.. wat gaat het allemaal toch snel, volgende week heb je alles er al weer opzitten. jan, ga nog even lekker een stukje fietsen geniet van alle mooie uitzichten en hou je taai. veel lieve groetjes van cor en jose

  • 13 Mei 2013 - 11:29

    Lia:

    Hoi Jan, wij zijn gisteren terug gekomen van de camping. Veel wind, wat regen en zon. Maar erg gezellig. Gisteren bij AZ nog even naar Margo, Ester en Silvia gezwaaid. Zij zaten precies aan de overkant, maar met de oranje vlag herken je ze van ver.
    Het gaat je nog allemaal goed af zo te lezen. Leuk die behulpzaamheid van de mensen in je omgeving, dat moet je goed doen. Veel succes nog met de laatste kilometers, het lijkt nu niet ver meer maar het is toch nog een pittig stukkie.
    Groetjes Lia

  • 13 Mei 2013 - 15:20

    Nico Ruiter & Ingrid Vel:

    Hallo Jan,

    Via Paul en Silvia blijven wij op de hoogte van jouw pelgrimsroute naar santiago de compostella.
    Goed om te lezen dat je route door spanje goed verloopt. Vanuit Heiloo willen wij je steunen met de gedachte dat je al meer dan 2000 km hebt gefietst en er nu +/- 800 km wacht.
    Deze tocht zal je wel als een hele belevenis ervaren. Wij wensen je succes, plezier en mooie gedenkwaardige momenten op je reis naar Santiago.

    Met vriendelijke groet,

    Nico Ruiter & Ingrid Vel
    Fysiotherapie Vennewater

  • 13 Mei 2013 - 17:16

    Ineke Burgmeijer:

    Hallo Pelgrim, je bent al ontzettend ver, gaat lekker met je. Alleen vervelend dat je moeite hebt met een slaapplaats te zoeken. Fiets je tot heel laat door. Bij ons gaat dat prima, we stoppen zo'n beetje tussen 15 en 16 uur dan is er altijd nog volop plaats. Met al die klimmen is dat echt niet zo gek om dan te stoppen. Wij zitten nu in Loxo. Dit adres staat ook in het boekje. Wij kwamen hieraan en er was helemaal niemand. Twee appartementen waren open maar na roepen kwam er niemand. Wij even gewacht toen naar de kerk gegaan, was niemand. Mieke heeft toen een Burgmeijer gevraagd en die ging bellen. Een kwartier later kwam die mevrouw en wij mochten in een appartement. Voor de eerst is er niemand. De wandelaars komen hier niet langs. Morgen nog ongeveer 25 km fietsen dan zijn wij in Santiago. Nou Jan, zet hem nog op en heel veel succes verder. Groetjes Ineke en Mieke

  • 13 Mei 2013 - 17:18

    Josh:

    Hallo, Jan
    Het gaat voorspoedig lees ik, 2100 km ruim, dat is een pittig stukje, wat een sportman.
    Wel leuk om te lezen dat je spontaan mensen tegen kom die een slaapplaats voor je regelen.
    Ik wens je nog veel fiets plezier en tot het volgende verslag.

    Groetjes, Josh

  • 13 Mei 2013 - 20:30

    Jaap En Joke,:

    Hoi Jan,
    Wat bijzonder allemaal wat jij meemaakt en wel fijn dat alles zo goed gaat,nu nog de laatste loodjes,hopelijk blijft het dan allemaal meezitten,nog heel veel succes.
    Groetjes Jaap en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 25118

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: