pelgrim. 204. 11 - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim. 204. 11 - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim. 204. 11

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Mei 2013 | Spanje, Boadilla del Camino

Het vorige verslag is net binnen of het volgende komt alweer. Maar nu heb ik wifi enwie weet wanneer de volgende plaats. Ik vertrok vanmorgen uit Burgos met een strak blauwe hemel. Zonder te vragen was ik na een half uurtje de stad uit dus dat ging goed. Maar toen hadden ze meteen een klimmetje van 7% en drie km dus de spieren werden weer gespannen. Volgens mij minder als maandag morgen op de tennisbaan? Maar dat klimmetje was geen probleem. Het zet je alleen wel eens aan het denken. Je hebt op dat moment toch niemand om tegen te praten. Al die mensen die voor Ester zorgen als Margo met Silvia even lekker de meerdaagse rijden in Deurne en ook al die zorg die Margo nu aan Ester geeft terwijl ik hier in Spanje fiets. Het lijkt allemaal zo gewoon maar het maakt me wel blij. Ik mis toch wel iemand om me heen en dat weten ze in Heiloo. En verder denk je aan al die leuke reactie's, dat doet me goed want ik ben ook maar een mens. Goed ik was dus lekker aan het fietsen en vooral klimmen, want ik zat toch weer ruim boven de 900 m en toen zag ik het bord staan. Santiago 514 km. Dat is toch prachtig. Maar daar wilde ik wel mee op de foto maar dan moet er wel iemand zijn die hem neemt. Jawel na10 min. Kwam er een auto langs en die heb ik aangehouden en gevraagd of hij de foto even wilde nemen. Weer gelukt. Ik had al een paar adressen gebeld maar helaas vol. Toen reed ik langs deze refugio of Auberge en ik liet mijn spaanse kaartje zien en geluk. Geen stapelbed maar een eenpersoons bed. Het is zo vreselijk druk dat ze zelfs matrasjes op de vloer hebben gelegd. Ik kan dus weer slapen. Ik heb ook vernomen dat Ineke en Mieke morgen, dinsdag in Santiago aankomen. Fantastisch dat jullie er zijn. Ik laat het hier voorlopig weer bij en ik doe iedereen de groeten. Een pelgrim in Spanje.

  • 13 Mei 2013 - 21:49

    Adri Buur:

    Hoi Jan, sorry voor mijn late reactie, maar kerel kerel wat ga jij als de brandweer, ga je niet te hard!!!.
    Super dat ik je nu kan volgen als pelgrim 204.
    Jan fijn dat het zo goed gaat en dat het je veel voldoening geeft.
    Ik hoop voor je, dat de weergoden goed voor je blijven zorgen,dat de banden hard blijven en dat het het biertje toch wel regelmatig koud voor je staat.

    Jan sterte en geniet ervan, maar petje af voor jou.

    Groeten Adri en Ria Buur

  • 13 Mei 2013 - 22:07

    Gerrit Woudstra:

    Pff nog ruim 500 km! De moed zou me in de schoenen zakken. Des te meer bewondering voor jou Jan. Je hebt jouw doel al bijna bereikt. Nog even doorbijten.
    Heb jij nooit pech aan jouw fiets of zo? Geen lekke banden of iets met een ketting? Ik hoop het niet voor maar het lijkt me voor de hand te liggen bij zo'n lange tocht.
    Ga door Jan, we blijven je met belangstelling volgen.
    Gerrit

  • 13 Mei 2013 - 22:37

    Gerrie:

    Goed zo ga zo door ,!

  • 13 Mei 2013 - 23:08

    Irma Van Loon:

    Hallo Jan,
    Je gaat zeker hard. Ik denk dat jij eerder in Santiago bent dan wij in Lourdes.
    Wij vertrekken 22 mei en komen ook op 22 mei aan, we zijn ons nu aan het voorbereiden. We zullen in Lourdes een kaarsje voor jou en jouw gezin opsteken en voor jullie bidden.
    ( ook dat jij volgend jaar weer mee gaat ) . Veel succes en plezier met de laatste loodjes ,
    Groeten van de Lourdesgroep, Irma

  • 14 Mei 2013 - 09:14

    Loes Van Noort:

    Hoi Jan
    Leuke verslagen van je, en alleen maar positief. Geweldig!
    groetjes Loes

  • 14 Mei 2013 - 09:18

    Jan Schoorl:

    Hallo Jan,
    Prachtig verslag en wat mooi om te lezen hoe jullie met elkaar omgaan
    ook op zo'n afstand.
    Er komen nog wel een aantal pittige dagen in het verschiet voor je.
    Net het verslag van Mieke en Ineke gelezen. Maar als je de spieren blijft
    aanspannen moet dit lukken.
    Als je thuis bent tennissen we maar drie tegen een denk ik, kan je rustig
    aftrainen.
    Jan maak er nog mooie dagen van en we zijn trots op je!
    Gr. Jan en Ellen

  • 14 Mei 2013 - 09:23

    Linda:

    Hey lieve Jan,

    Wij als oude collega's zijn ontzettend trots op jouw! Ga zo door, veel liefs van Cor, Koos en Linda

  • 14 Mei 2013 - 10:52

    Liesbeth Van Zelst:

    Hoi Jan,

    Jee... wat geweldig zeg! Nog een kleine 500 km! En je hebt er zoveel overbrugd! Ik kan niet anders dan een heel diepe buiging voor je maken!

    Ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat je je familie en vrienden in Heiloo mist en dat je natuurlijk ook over vele dingen gaat nadenken tijdens het fietsen. Maar is daarom deze tocht ook niet een beetje bedoeld?!
    Alleen maar mooi dus.... het brengt jou en je gezin waarschijnlijk nog dichter bij elkaar dan als jullie al waren!

    Ik blijf je volgen tot wij naar Lourdes gaan, de 22e vertrekken we zoals Irma ook al schreef. Je kunt ons dit jaar ook volgen overigens! Ook de Lourdesgroep Heiloo heeft een waarbenjij.nu pagina! Ik zal de link naar je mailen (en naar Paul).

    Succes met je laatste kilometers!!
    Lieve groet,
    Liesbeth

  • 14 Mei 2013 - 11:30

    Ton Tervoort:

    Hoi Jan,

    Net terug van een fietsvakantie in het groene hart van Nederland en erg benieuwd weer eens te lezen hoe het je vergaat en waar je zit.We denken dagelijks aan jou en Mieke. Weer uit Burgos vertrokken las ik en als ik de omgeving nog goed voor me kan halen fiets je nu door de prachtige Spaanse hoogvlaktes en kom je later over die prachtige pelgrimsbrug met die vele bogen.Je gaat lekker Jan hou nog even vol en is je missie is bijna voltooid. Knap hoor zo in je eentje. Geniet van alles en de schitterende omgeving en ik kijk uit naar je volgende reisverslag.

    Toi,Toi, gr. Ton

  • 14 Mei 2013 - 11:54

    Jannie:

    Volgen je trouw. Leuke verslagen Jan.
    Ik denk dat de Pyreneen (goed geschreven?) best heftig waren maar ook wel ontzettend mooi.
    Wel Jan nog even.
    Het gaat je goed.
    Gr Frans en Jannie.

  • 14 Mei 2013 - 13:25

    Hanneke En Dick:

    Prachtig, die piketpaaltjes die steeds dichter bij Santiago komen te staan! Genieten Jan, van de omgeving en van het vrij zijn. Nog wat vlakke stukken en een paar klimmetjes en je bent er! We leven met je mee! Hanneke en Dick

  • 14 Mei 2013 - 15:00

    Tineke Kuijper :

    Geweldig Jan zoals je gaan,vanuit het zonnige Turkije hebben we je gevolgden zijn trots op je,ga zo door.

  • 14 Mei 2013 - 17:14

    Ger En Tineke Vriend:

    Hola Jan, geweldig leuk je elke dag te volgen en weinig tegenslag als wij zo je enthousiaste berichtjes lezen. Zo langzamerhand komt je wel in de file van pelgrimmers terecht nu het eindpunt in zicht komt. Mooi hoor al die mensen met hun eigen missie en verhaal. Je kunt er een boek over schrijven als je terug bent. Wat zul je ondertussen een conditie hebben, de tennissers kunnen straks hun lol weer op! Nou Jan, nog effies bergie op en klimmetje af, je gaat als een speer. Heel veel groeten uit Hollande en we denken elke dag aan je. Ger en Tineke.

  • 14 Mei 2013 - 20:58

    Jaap Kaan:

    Jan ik volg je op je reis. Nog effe en dan ben je er.. Komend weekend zullen we aan je denken,
    tijdens Heilooolypmpics. Ga maar eens op internet kijken wat er staat te gebeuren.
    Keep on going, groeten, Jaap.

  • 15 Mei 2013 - 15:16

    Atie En Cees:

    Hallo Jan,
    Wat schrijf je weer lekker.
    we genieten van je reisverslagen.
    Wat een drukte richting Compostella.
    We hopen dat je de laatste 500 km. Lekker in short en shirt kan fietsen.
    Maar bovenal heel veel zal genieten.
    Groetjes,
    Atie en Cees

  • 15 Mei 2013 - 19:36

    Hans En Marian Ursem:

    Hoi Jan,
    geweldig wat je presteert. Interessant om je reis te volgen. Hou vol en geniet er ook van.
    Groetjes van ons,
    Marian en Hans.

  • 15 Mei 2013 - 20:38

    Josh:

    Hallo Jan,

    Je ben lekker bezig, nog 514 km, je ga als een speer, wat zal het thuisfront trots op je zijn.
    Ik blijf je volgen en wens je veel fiets plezier.

    Gr, Josh

  • 15 Mei 2013 - 21:10

    Truus Ursem:

    Wat ben je toch n kanjer,Jan Scholten lieve gr. Truus Ursem.

  • 16 Mei 2013 - 12:32

    Vivian:

    Klasse hoor Jan de 2000 km gepasseerd! En die stijle pyreneen overleeft zal je wel een hoop remblokjes gekost hebben haha... Nu even een rustiger traject maar het blijft klimmen en dalen tja dan is een fietstocht in Nederland straks weer een verademing. Ik blijf je volgen hoor. Groetjes en geniet nog van die laatste kilometers. Vivian

  • 16 Mei 2013 - 12:46

    Attie En Aad Huijgen:

    geweldig jan ,wij hebben nooit aan je doorzettingsvermogen en karakter getwijfeld, maar toch een prestatie van formaat tot nu toe . nu de laatste loodjes nog , veel plezier en succes gewenst daarmee. met de groeten van attie en aad .

  • 16 Mei 2013 - 12:47

    Attie En Aad Huijgen:

    geweldig jan ,wij hebben nooit aan je doorzettingsvermogen en karakter getwijfeld, maar toch een prestatie van formaat tot nu toe . nu de laatste loodjes nog , veel plezier en succes gewenst daarmee. met de groeten van attie en aad .

  • 16 Mei 2013 - 13:22

    Jan En Nelleke:

    Hallo Jan,
    Wij zijn onder de indruk van je enorme prestatie en doorzettingsvrmogen.
    Heel veel succes met het voltooien van deze geweldige fietstocht.
    (Het werk op de vereniging gaat gewoon door, de tulpen staan volop in bloei).
    groeten van Jan en Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 25114

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: