pelgrim 204. 12. - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jan Scholten - WaarBenJij.nu pelgrim 204. 12. - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jan Scholten - WaarBenJij.nu

pelgrim 204. 12.

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Mei 2013 | Mexico, León de los Aldamas

Ik zit weerin een grotere stad dus wifi is weer makkelijker. Hoe is het in Heiloo en omstreken? Hier gaat het goed maar het was vandaag koud. Dinsdag ben ik in sahagun aangekomen en dat betekent dat ik nog 2 trajecten heb van ieder 203 km. Het weer was dinsdag fantastisch maar omdat ik toch op 800 m hoogte zit is het te koud om in je hempie te fietsen. Het was een vrij vlakke rit dus ik hoefde me niet extreem in te spannen voor die 70 km. Ik had in Sahagun wel een slaap adresje dus alvorens ik daar naar toe ging heb ik eerst even op een terrasje in de zon iets gedronken. Toen ik bij het hostal aankwam stond er een oud mannetje die alleen maar spaans sprak maar ik moest meekomen en ik kreeg mijn kamer toegewezen. Ik dacht zo het lijkt wel een huisjes melker want hij woonde op de eerste verd. En op de tweede en derde verdieping had hij verschillende kamers. Maar ik kon er goed slapen. De volgende dag, woensdag had ik een rustdag ingepland. Ik heb dus uitgeslapen tot 8.00u een beetje mijn spullen geordend en ben toen gaan wandelen afgewisseld met een ontbijtje kopje koffie en om 13.30 een lunch. Daarna is alles dicht tot een uur of zes. Ik had nog wat broodjes en beleg gehaald en heb heerlijk op mijn kamer gezeten en gegeten met het boek erbij van Raffa. Om half 10 vielen de ogen dicht dus ben ik lekker gaan slapen in de wetenschap dat ik vandaag weer lekker ging fietsen. En ik heb vandaag ook lekker gefietst naar Leon waar ik weer een prima slaapplaats heb in een Abergue. Het was vandaag bijzonder koud want ik heb de hele dag met mijn jasje aan gefietst en het is niet boven de 10 gr. gekomen. De wandelaars,honderden, hadden allemaal mutsen op en handschoenen aan. (en ik in de korte broek). Maar goed , nog ong. 350 km en het klimwerk komt er nu aan. Over morgen kom ik boven de 1500 m dus dit wordt nog even werken. Ik heb vandaag van Margo gehoord dat ze vrijdag 24 mei in Santiago is en dat Joop en Hanny er dan ook zijn dus dan ben ik er ook. Genoeg voor vandaag en de groeten van Jan. Pelgrim. 204

  • 17 Mei 2013 - 14:22

    Gerrit Woudstra:

    Die paar kilometertjes? Piece of cake man. Dat doe je met links. Geweldig dat doorzettingsvermogen van je.
    Ik hoop dat de laatste kilometertjes fantastisch gaan.

    Gerrit Woudstra

  • 17 Mei 2013 - 19:40

    Marian En Theo Hes:

    Hallo jan de laatste lootjes je red het.we denken aan je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Deze weblog wil ik voor iedereen bijhouden over de fietstocht naar Santiago de Compostella 2013.

Actief sinds 31 Maart 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 25112

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 28 Mei 2013

Fietstocht Santiago de Compostella.

Landen bezocht: